A jáki rajzszakkörösök 21 fõs csapata, október 8-án budapesti kirándulásra indult Kati nénivel és Márta nénivel.
Sem a hirtelen jött hideg sem a sötét szombathelyi pályaudvar nem jelenthetett akadályt.
Kis csapatunk vonatra szállt és dacolva a 4 órás úttal vidáman érkezett Budapestre.

A pályaudvarról egy príma kis mozgólépcsõzés után metróval indultunk tovább, majd a Deák térrõl a mini várbusz átvitt bennünket a Lánchídon Budára.

A Budavári Palota kupolájába szerettünk volna feljutni, de rossz idõjárás miatt zárva volt.

A királyi palota elõl így is gyönyörködhettünk a szép kilátásban, és a kupola felett elsuhanó felhõkben.
A Sándor Palota elõtt mint mindig, újra eljátszottuk a köztársasági elnök tiszteletére az õrségváltást.

A Mátyás templom melletti parkban kaptunk egy kis szabadidõt: gyerekeknek játék, tanároknak kávészünet.

Ezután átsétáltunk a Hadtörténeti Múzeumhoz. Az ágyuk megmászása után a múzeumban a 48-as huszároktól a világháborús torpedókig sok-sok érdekes fegyvert, egyenruhát láttunk.

Innen egy õrült várbuszossal jutottunk le a Moszkva térre, ahol kipróbáltunk egy combino villamost. Nem gyulladt ki.

A Millenáris Parkban a játszótérrõl bezavart bennünket az épületbe egy kis októberi zápor

Na de úgy is ez volt a vágyunk, hogy birtokba vehessük a számtalan trükkös játékot.

Kipróbáltuk a szögletes kerekû „kabriót” valaha kispolszki lehetett. A bátrabbak igazi drótkötélpályán kerékpározhattak, persze biztonsági felszereléssel. A bioenergiával mûködõ felvonón nem mindenkinek sikerült a csúcsra feljutnia.

Kiderült ki a leggyorsabb futó, kinek legjobbak a reflexei, trükkös tükrökben és hõfelvételen nézegettük magunkat, már ha magunkra ismertünk…

A kicsik az óriás konyhaasztalon, és óriás stokikon, míg egyes tanárok a szöges ágyon pihenték ki a játék okozta fáradságot.
De sajnos minden jó vége tér egyszer…

Kifele menet a Millenáris Parkjában ugyan még sok-sok látnivalót találtunk, de sajnos a kiállított BMW-ket nem adták kölcsön nekünk a hazafelé útra.

Így maradt a metrózás a Déli pályaudvarig, majd a 4 órás vonatút hazáig.

Sötét éjszaka volt mire hazaértünk Jákra.

A jáki templom tornyai hideg fénybe burkolózva várták fáradt, de élményekkel gazdagon hazaérõ csapatunkat.