From: R-Comp Kft.
Sent: Wednesday, September 22, 2010 8:17 PM
To: Szemesné Fekete Eszter
Subject: Így néz ki egy micro kampány
 

Amikor politikai marketingről beszélünk hajlamosak vagyunk megfeledkezni arról, hogy ez nem csak egy márka építése és/ vagy értékesítése. Itt sokkal összetettebb folyamatokról van szó. Ráadásul - főleg az önkormányzati választásoknál - nem mindig elegendő az országos kampány. A politikai marketinget azoknak a politikusoknak is érdemes használniuk, akik függetlenként egy kis faluban indulnak a polgármesterségért vagy képviselőségért. 

Ekkor szokott jönni az általános kérdés, hogy de hát egy kis faluban minek plakátozni és szórólapozni, úgyis futótűzként terjed a hír. Amúgy sincsen rá pénz, főleg nem egy független jelölt esetében. Ez részben igaz, pénz a legtöbb esetben nincs az ilyen kampányokra – bár ha az ember komolyan gondolja, azért néhány 10 ezer forintot elkülöníthet ezekre a célokra- , de azzal már nem értek egyet, hogy a szóbeszéd elég lenne. A hírek valóban gyorsan terjednek a faluban, de nem mindegy, hogy milyen hírek…

Ha nincs is lehetőség a politikai marketing teljes eszközrendszerének használatára – sok teljesen felesleges is lenne-, azért érdemes használniuk párat a jelelölteknek.

  • Közvélemény kutatás, elemzés
  • Sound bites
  • Door-to-door
  • Személyes meggyőzés
  • Bemutatkozó szórólap
  • Mozgósítás (sms, telefon)

Sokan megijedhetnek a fenti kifejezésektől, de a szakszavak mögött ezekben az esetekben egyszerű folyamatok állnak. A közvélemény kutatás a környezet megkérdezése, törekedvén a minél sokrétűbb megkérdezettekre. A sound bite alatt ez esetben azokat az üzeneteket értjük amelyek meghatározzák programunkat. A személyes meggyőzés esetén ezekre a gondolatokra kell kihegyeznünk mondanivalóinkat. A door-to-door kampány egy klasszikus szomszédolás, amikor házról házra járva meggyőzzük a környezetünket, ránk szavazzanak. A lényeg, nem az anyagi ráfordításon van, hanem a stratégiai gondolkodáson. A szavazók azt a képet látják rólunk amit mi mutatunk és amit az ellenfél mutatni akar rólunk. Ezért fontos, hogy tetteink konzekvensek és egymásra épülőek legyenek.

Véget ért a mai politikai marketing óra :)