Egri kirándulás

Egerről sajnos nem sokat hallottunk eddig. Talán a 6. osztályos irodalomóráról rémlett valami Eger ostromáról, meg egy Dobó István nevű hős várkapitányról. Ezért is készültünk örömmel az ország másik végén elhelyezkedő városba.

Jákról autókkal Szombathelyre, onnan vonattal Budapestre a Keletibe, majd átszállással másik vonattal utaztunk Egerbe. Jó hangulatban telt az út, egyáltalán nem volt fárasztó, a vonatok közül is a szinte luxus kivitelű jutott nekünk. Az egri vasútállomásról gyalog indultunk a belvároshoz közel levő szállásunkra. Az út árnyas fák alatt, villaszerű épületek közt vezetett. Kellemes kis hely, gondoltuk. Elsétáltunk a színház mellett – s büszkén jutott eszünkbe, hogy ilyen már nekünk is van.

Majd egy monumentális, csodaszép épület magasodott előttünk. A Főszékesegyház, hazánk legnagyobb egyházi építményeinek egyike. a főhomlokzathoz óriási lépcsősor vezet, két oldalán Szent István és Szent László király szobraival. Hátizsákjainkból hamar előkotortuk a fényképezőgépeket s már kattintgattunk is.

A szállásunk nagyon bulis volt. Egy kisebb tornateremben kaptunk helyet, itt aludtunk kilencen plusz a négy felnőtt tornaszőnyegeken, hálózsákokon. „Bárpultként” két tornaszekrény szolgált. Itt készült a reggeli kakaó és sorakozott a 13 kakaós csiga. A bordásfalra szerelt erősítő vasakra felkerült törülközők baldachinként szolgáltak. Szóval irtó klassz kis alvókuckónk volt. sokan ilyen jól nem aludtunk még sehol.

Eger olyan gyönyörű város, amilyet mi még nem láttunk. Tiszta, gondozott, hangulatos…Varázsa van. Olyan, ahol szinte percenként csodálkozik rá az ember lánya valami szépségre. Rengeteget sétáltunk. Könnyű dolgunk volt. A helyiektől kaptunk útbaigazítást, miszerint Eger olyan, mint egy teknő. Menjünk lefelé a teknőbe, ott lesz a legtöbb látnivaló. Természetesen voltunk a Dobó téren, fotózkodtunk a Dobó szobornál, majd a végvári „harcosokkal” is. A barokk minorita templom előtt épp esküvőre készülődtek, ez is nagyon tetszett nekünk. (Naná, elképzeltünk magunkat a gyönyörű, hófehér uszályos menyasszonyi ruhában.)

A várban próbáltuk magunk előtt látni Dobót, ahogy 2000 emberével küzd a 40-50 ezres török sereg ellen, s megfogadtuk, hogy ezután tényleg végig elolvassuk az Egri csillagokat. A Knézich utcába érve 40 méter magas homokkőből faragott karcsú torony, a minaret nézett le ránk, s lopott belénk valami misztikus, megmagyarázhatatlan érzést.

A „Kézműves” fagyizó csak fokozta a bennünk felhalmozodó édes élményeket.

A strandolás pedig így május vége felé igazi mediterrán vakációvá tette utunkat. Szóval Eger csillagos ötös. Pedig arról még nem is szóltunk, hogy nemcsak városnézésre indultunk Egerbe, hanem szerencsét próbálni egy országos egyéni tornászbajnokságon.

Az Eszterházy Károly Főiskola vár fölötti dombon magasodó tornacsarnokában színvonalas körülmények közt zajlott a verseny, Eger, Ózd, Salgótarján és Ják versenyzőinek részvételével. Két csillogó érmet is szereztünk Papp Kamilla és Németh Patrícia jóvoltából, akik ugrásban 3. helyezést értek el az erős mezőnyben. Nagyon büszkék vagyunk rájuk. Az eredmény szép, Eger pedig varázslatos! Nem is teknő, inkább egy szépséges ékszerdoboz. Aki nem hiszi, a vakáció alatt töltsön ott néhány felejthetetlen napot.

Mi biztosan nem felejtjük el!